Pages

Saturday, December 4, 2010

Surat SEMANGAT untuk si BABI



Babi.
Kasihan kau babi.
Ramai orang benci kau kan babi.
Sedangkan kau comel apa.
Siapa kata babi tak comel haa?? (Err. Akulah yang kata..)

Ya, ya, aku tarik balik. KAU comel babi.

Aku tak tau kenapa ramai orang dengki sangat dengan kau.
Adakah sebab kau sangat popular?
Ramai orang suka sebut nama kau bila marah.

Contohnya,

1. BABI punya budak!
2. Apasal perangai kau macam BABI sial je haa?!
3. Memang BABI arr!

Banyak tau orang sebut, sebut, carut, carutkan nama kau.
Betui, aku tak tipu!

Tapi, aku tak. Percayalah!

Aku tak kisah pun kalau kena PEGANG kau wahai babi. BUKANNYA HARAM pun.

Tapi, aku tak naklah. Sebab kalau air liur kau kena kat aku, aku susah2 kena samak.
Aku kan PEMALAS.

Babi, babi, aku tertanya-tanya sebenarnya.
Kenapa kau wujud? Aku bukan boleh makan kau pun, Allah tak bagi.

Takpelah babi. Tak payah jawab.
Sebab siapalah aku ni pun sebenarnya nak tanya soalan macam ni. Aku hamba-Nya yang kerdil.
Aku yakin mesti ada sebab kenapa kau diciptakan.

Satu hari nanti, kalau aku dah tahu kenapa kau diciptakan, aku bagi tahu kau ea babi.

Apa2 pun, memang aku kasihan sebab ramai orang suka marah2, mengamuk guna nama kau babi.

Semoga kau bersabar babi.

Yang benar2 tak nak bela kau,
Adam

39 comments:

mie said...

tu dia!!!
penuh kata2 sinis..
ghehehee

yann said...

makhluk ni tak bersalah tp org yg selalu guna perkataan BABI tu yg bersalah..

kdg2 perangai manusia lg BABI dari babi..

renung2kan dan selamat beramal!

:)

Nurhidayah Bahari said...

hahaha...cmni pon ade eh...gud idea =)

A.D.A.M. said...

Mie.. Hahaha. :D

Apa yg tersurat amik. Yang tersirat pun sekali. :P

A.D.A.M. said...

sangat betui yan! I could not agree more. :D

A.D.A.M. said...

Dayah. hehe. Ada2. ^___^

♥ cik mija ♥ said...

hahah.yuks!babi 2

A.D.A.M. said...

hahaha. ye la mija.. memang babi tu. :P

♥ cik mija ♥ said...

http://mizamija.blogspot.com/2010/12/21-tahun-kita-masih-muda.html.

ambik tag ne

Cikgu Fikri said...

Hahahaahhah...

mmg cemerlang entry ni..
sgt kreatif..
xterfikir plak psl surat semangat utk vavi...
hehhhehe....

intanurulfateha said...

comel mcamane pun, beliau tetap babi
kesian plak kt beliau huhuuh :P

A.D.A.M. said...

hahaha. ye la tu fikri. :P

A.D.A.M. said...

hehe. haah intan. babi itu tetap babi, bukan manusia. :)

tu la pasal. Kesian. orang marah sume sebut2 nama dia.

Liana Ryan said...

Babi cute apee.. chumill XD

A.D.A.M. said...

Hee~ kan, kan, kan.. Tambah2 yg babi kartun tu. :)

nurhafieza said...

haha , kesian BABI tu kena bahan kan ? haha :)

A.D.A.M. said...

Memang.. sobs3x. Babi diciptakan bukan utk itu kan? ;[

nazirulhazwan~ said...

fuh, pembela babi o0o.haha:P

A.D.A.M. said...

Oh tak, tak. Ini manusia tak mau bela babi. Susah nak kena dok pegi samak. :)

nurhafieza said...

yeye , tapi manusia yg tak pandai nilai . (pandai ckp je)

A.D.A.M. said...

oh itu biasa. manusia selalu begitu kan. haiz.

nurhafieza said...

oh manusi . haha

nurhafieza said...

oh manusia ! haha

A.D.A.M. said...

haha. gaya cakap cam kte ni alien kan. :P

ha_ziem said...

sian kat babi,,jd bhn cite,,idea ngko neyh,,hux6

A.D.A.M. said...

huhu. terinsaf sekejap sebenarnya. sebab rasa cam tak patut je babi dipergunakan sewenang-wenangnya. wuuu~

Scarlett O'Hara said...

babi ni mmg comel.Pink clolour lagi.Cuba yang nama babi hutan tu!Comel tak?

i am S!L4H.. said...

pehhhh byknye word tu....
eeuuu tgok gmba die tu...
nk pitam...hahah

A.D.A.M. said...

Babi hutan dalam citer the lion king comel. =)

A.D.A.M. said...

Silah. hahaha. dah citer pasal die. memang la banyak sebut dia.

Mar said...

sweet je cara buat entri pasal b.a.b.i ni...

delour said...

Hahahaha...yg buruk sume bg kt bab*...cian..

A.D.A.M. said...

^^' sebab nak bagi semangat kat dia. hohoho

A.D.A.M. said...

Haah Del. Yang buruk2 sume manusia bagi kat dia. haiz.

paradoks hati said...

hahaha

♥KellY Eun♥ said...

mungkin juga babi dicipta sbb Allah nk tgk kalau2 kta kuat iman ta nak makan dya,,sbb babi tuh sedap mcm ayam,,(family sy yg non-muslim yg kata)huhuhuh,,,btw,,makhluk neyh mmg comel tapi kesian jgak dkt dya,,hahaha

A.D.A.M. said...

paradoks. =)

Eun.. betuilah tu kan. :) ujian untuk kita. ^___^ xie xie!

hehe. kesian mmg kesian.

zuar said...

i loike this artikel...^_^

A.D.A.M. said...

zuar. Thank you! ^__^

Ni surat je pun. :P

Live on! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...