Pages

Friday, December 31, 2010

Sibuk sana, sibuk sini. Haish.

Sekarang ni, ramai orang tengah sibuk. Sibuk buat apa?

1. Sibuk men-download movie sebab nanti dah balik tempat study, internet lembab sama je macam waktu jalan jam kat KL.

Lembab sampai boleh tertidur. Ah! -.-'

2. Sibuk keluar masuk bank, bayar yuran. Ini biasanya parents, abang dan kakak la yang kena buat. Adik-adik pakat-pakat hulur je surat pasal yuran yang sekolah bagi.

3. Sibuk beli barang-barang nak bawak pergi sekolah @ kampus. Kalau adik-adik yang masih bersekolah ni, sibuk nak cari baju baru, kasut baru, beg baru. Haish, kalau boleh semua nak baru. -___-' (Habis duit.)
Biasanya, duit MAK AYAH la yang melayang. :) Thank you mom, dad.

4. Sibuk nak cari buku-buku rujukan baru. Ye la, konon-konon nak study dulu sebelum masuk kelas. Baru la senang nak faham bila belajar..
"Ingat, mak beli buku untuk kamu baca. Bukan suruh buat LAPIK MOUSE," kata mak.

5. Sibuk mengacau adik-adik dan bertekak dengan parents. Konon-konon, nanti dah naik belajar, tak boleh buat kacau dah.
Oh, kadang-kadang hidup ni kurang bermakna bila takde orang untuk dikacau.

6. Sibuk nak pasang azam baru. Padahal azam yang sekarang ni pun, tak menjadi lagi. Hohoho.
Buatlah list panjang mana pun, tapi, kalau HANGAT-HANGAT TAIK AYAM, satu pun tak jadi. Haiz.

Tapi, sesibuk mana pun kita, ini mesti mau ingat..

Berdoa dan memohonlah pada-Nya. Moga-moga hati seputih baju sekolah baru. :D

Sekurang-kurangnya, aku masih lagi bernafas dengan normal sekarang. :)

Ya. Senyum.. Mesti nampak comel macam budak kat atas ni. Percaya la.
----------------------------------------------
Kadang-kadang aku rasa macam
tak cukup tangan, tak cukup masa je
nak buat macam-macam benda.

Mungkin itu tandanya
aku tak pandai hargai masa.

Kadang-kadang aku rasa nak berhentikan masa,
supaya aku dapat bersuka ria.

Mungkin itu tandanya
aku takut hadapi hari-hari yang mendatang.
----------------------------------------------

P.S : Cakap senang, nak type mudah, nak buat susah.

P.S.S. : Thank you Uncle Google for pictures.

P.S.S. : Oh, aku lupa. TAHNIAH Harimau! =D

No comments:

Live on! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...