Pages

Thursday, December 2, 2010

Backstabber kah aku? Oh, aku rasa tak. :D

Backstabber. Kalau cakap Melayunya, tikam belakang, eh, penikam belakang, macam ni :

Aku dah curi masuk rumah Pakcik Urban, sebab nak cari makna backstabber.
Hasilnya? Aku tau backstabber ni ialah seseorang yang kita percaya @ orang yang depan kita punyalah baik (PIJAK EKOR KUCING PUN, KUCING TAK JERIT KUAT-KUAT), tapi rupa-rupanya, belakang kita, nauzubillah, macam-macam benda buruk dia buat berkait dengan kita.

Ah! Tak kisahlah apa pun makna backstabber ni.

Apa yang aku tahu, kalaulah backstabber ni ialah sejenis coklat, pastinya dia ialah coklat busuk beracun yang takde orang pun nak makan. Entah, entah orang terus buang tak, kalau dapat?
Backstabber bukan coklat macam ni. Coklat ni sedappp. :D

Agak, agak kau kan, kalau kita CAKAP ORANG, BELAKANG, BELAKANG (benda yang betui je la), kira backstabber tak?

Contohlah kan, kau ada kawan baik kau, nama dia apa entah. Satu hari yang tak berapa nak mendung, dia dah buat kau sakit hati, dia minum air 100-plus yang kau simpan dalam peti ais sampai habis.

Kau diam depan dia. Sabar. Tapi lepas tu, gara-gara kau geram sangat dengan dia, kau pun luahkan perasaan kau kat kawan baik kau sorang lagi.. Ni kira backstabber ea?

Lain orang, lain mata, lain jantung, lain pendapat.
--------------------------------
Bagi aku, kalau kita meluahkan apa yang kita rasa tentang kawan kita kat orang lain, itu bukan backstabber.

Samalah macam bila kau merajuk dengan mak kau sebab mak kau tak nak downloadkan cerita Kamen Rider, lepas tu kau mengadu kat abah kau dengan muka masam.

Adakah kau dikira menikam belakang mak kau sebab kau mengadu?
Aku rasa tak, kan, kan, kan? :)

Tapi, walaupun aku rasa cakap belakang2 (selagi benda tu betul), bukanlah backstabber, aku rasa lebih baik kita luahkan sahaja apa yang kita rasa kat orang tu. Kadang-kadang mungkin orang tu tak perasan apa yang dia dah buat menyakitkan hati kita.

Ya, ya. Aku tau. Bukan senang kau nak cakap kat dia yang kau marah, geram, sakit hati, semua2 yang negatiflah.

AKU PUN SAMA JE MACAM KAU.

End up, aku MUNGKIN JADI backstabber pada pandangan orang lain.

Tapi, aku BUKAN backstabber dalam dunia aku.

You think, you hate them because talking bad about you behind your back? You think, you hate them because you believe that they are backstabbers? Think again dear. You might hate yourself too.. :)


Kita semua tak sempurna. Sebab itulah aku perlu kau, kau perlu aku dan kita perlu dia.


P.S : Biasanya, apa yang aku cakap belakang, belakang pasal kawan aku, semua benda yang kawan aku dah tau dan aku akan cakap bila ada orang tanya. Kalau benda negatif, free je aku dapat dosa kan.. -____-' Tak payah ikutlah perangai tak senonoh aku.. Haiz.

13 comments:

yann said...

giler tak matured..kalau depan ckp lain belakang ckp lain tu baru boleh ckp backstab..

ape2 pun, pedulikan ape yg org nak kata..just be urself..

:)

A.D.A.M. said...

Haha. Lain orang lain, lain enjin, lain gear otak dia.. ^___^

Hehe. Jadi diri kita ea. Tp xnak jadi jahat terus2. ;)

yann said...

lain org lain definisi "jahat" nya

asal kita sedar yg diri kita ni tak berapa baik..and cuba buat perubahan utk diri kita..

better late than never..

just my two cent..

(",)

A.D.A.M. said...

Betui cakap Yan! :D Apa yg penting, usaha kan..

Hwaiting! A.N.Jell pun kate cm tue. Haha.

EEFFAH said...

backstabber ni kena jaga2...

A.D.A.M. said...

tu la pasal.. bahaya2.

M I A J A M A L U D D I N said...

yeah!! its true bebeh!

A.D.A.M. said...

Ye mia. :D

nurhafieza said...

jangan mudah percaye sgt kat org

A.D.A.M. said...

Tu la dia.. Percaya tu kena, tapi x boleh 100% percaya kan.. =]

nurhafieza said...

haah , jgn percaya sgt . walaupun dia fmly kite :)

A.D.A.M. said...

macam2 boleh jadi. Haiz.

Haruno Hana 하나 said...

hate it to sapa2 yang jadi backstabber nie
nyusahkan orang aje
hailoh...

Live on! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...