Pages

Monday, November 8, 2010

I am sorry Mr. Stomach!

Perut aku tak macam dulu lagi.. Perut aku tak tahan kalau kena tembakan pedas, walaupun sedas!

Dulu, dulu pun, aku memang tak makan makanan yang pedas, pedas sangat.. Tapi, sekarang nie, sejak aku masuk IPG nie, makin menjadi pulak perut aku nie.. Pantang makan pedas sikit, perut aku mesti sakit.. Rasa macam pedih je.. Rasa macam ada benda mencucuk-cucuk perut nie haa..

"Semakin tinggi level kepedasan sesuatu makanan tu, semakin pedih dan sakitlah perut aku tu.."

Haa.. Tu la hipotesis yang aku dapat sepanjang pemerhatian aku.. Mula, mula aku tak perasan pun yang bila aku makan makanan pedas, perut aku akan sakit.. Sebab dulu, dulu pun, aku makan pedas, takde la sakit sangat pun perut nie.. Tapi, sekarang ni, memang tak boleh makan pedas langsung..

Kalau orang lain kata, makanan tu tak pedas langsung, bagi aku makanan tu mesti pedas.. Kalau orang kata, makanan tu pedas sikit, mesti aku kata pedas sangat! Kalau orang kata, pedas sangat, aku mesti kata, PEDASSSS GILAAAA PUNYAA PEDASSS!!

Syukur alhamdulillah, aku bukan peminat makanan yang pedas2.. Sekurang-kurangnya, takde lah aku rasa terkilan sebab tak dapat makan benda yang pedas2 kan? :)

Aku pun tak tau kenapa perut aku jadi macam tu.. Aku tak pernah terdetik pun nak pergi check.. Haiz.. Tak taulah apa nak cakap.. Kasihan kan perut aku..

"I am sorry, Mr Stomach!!!"

P/S : Encik Perut, sabarlah ea.. Saya makan benda yang pedas sikit je tadi pun.. Janganlah sakittt sangat...

No comments:

Live on! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...