Pages

Saturday, November 27, 2010

BLACKIE BODOH.BLACKIE BODOH.



Blackie bodoh! Blackie Bodoh! Benci Blackie!
Kenapa Blackie main kat kereta haa?
Kan tau dah, main kat kereta bahaya.
Tadi kan orang dah tarik Blackie dari kereta. Kenapa Blackie datang situ lagi?
Blackie dah tak sayang orang lagi kan.. Blackie jahat! ;(

Blackie tau tak, orang menangis teruk tadi. Blackie bodoh.
------------------------------------------
Kucing aku. Nama dia Blackie. Blackie dah pergi jauh tadi. Meninggal kena langgar.
Sejak aku balik cuti kat rumah ni, dah dua kali aku menangis sebab kucing.

Satu sebab kucing aku ada seekor tu sakit, asyik nangis je dia. Aku tak tahan tengok dia macam tu, aku pun ternangis sekali. Sekarang ni, kucing tu pun dah takde. Pergi jauh, tinggalkan aku.
Hari ni, Blackie pula pergi tinggalkan aku.

Aku nampak Blackie mengeletek kat atas lantai. Terus aku menangis.

Sekarang ni pun, aku rasa nak nangis lagi.

Aku sedang berusaha terima hakikat yang Blackie dah takde.

Walaupun, ada terdetik di hati aku berharap ni semua mimpi.
Berharap, bila aku bangun, Blackie akan ada depan mata aku, langkah2 badan aku, cakar2 aku..
-------------------------------------------
Blackie, maafkan aku..
Aku marah2 kau apa semua kadang2.
Aku paksa2 kau duduk dekat aku bila kau nak pergi jalan2..
Blackie.. Aku sayang kau!
--------------------------------------------
Mengapa kau pergi, Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu..

6 comments:

+qAsiH naDiRa+ said...

yang patah,akan tumbuh,yang hilang pasti ada pengganti.walaupun tak sehebat yang telah ditinggalkan,namun tetap ada kenangan yang terindah bersama~ :)

A.D.A.M. said...

kenangan terindah itu akan terus bersemadi di jiwa, menjadi pengubat rindu yang pasti akan terus ada di hati..

qiki said...

takziah utk blackie.. huuu

A.D.A.M. said...

Tq Qila.. huhu

Namie Amir said...

haiyo...sabar ye..mmg sedih bila kucing mati..kucing ni dah macam ahli family sendiri kan :-)life must go on.

A.D.A.M. said...

Thanks Namie. :)

Live on! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...