Pages

Sunday, July 18, 2010

What a beautiful day! :)

17 Julai 2010


Nama je hari Sabtu. Tapi ada kelas. Kelas ganti untuk cuti raya nanti.. :)

Last class was Mr. Rustam's class...

Tengah sibuk dok dengar apa yang kawan2 present, tiba-tiba Handphone bernyala-nyala dan vibrate. My dear sister called.

"Assalamulaikum. Kteorg nak g kolej kau hari nie.."

Weee~ Hari nie parents ngan adik datang Bangi. :) Sukanya rasa hati. *Alhamdulillah*

Ayah bawak pergi tempat meeting dia. Jadi kenalah tunggu ayah habis meeting dulu. Haiz.

Saya dok kat dalam bilik menunggu kot. Masuk-masuk je bilik tue, dah dengar suara budak jerit-jerit.. Oh! Tengah main hantu-hantu rupanya... Hantu kejar budak2..

Ada 3 orang budak lelaki, sorang budak perempuan.

Oho! I felt like i'm a babysitter there. -.-''

Saya tengok diaorang main dengan penuh seronok sekali.. Huu~ Bestnya jadi budak-budak..

Saya pasang earphone dan terus dengar lagu kuat-kuat.. Takkan nak melangut tak buat apa2 kot kan..

Tiba-tiba, budak kecil yang namanya Abbas cakap, "Teacher.. Nak pakai nie.." dengan gaya pelat dia sambil menunjukkan ke arah sejadah..

"Hah?", saya seakan terkedu.. Eh, teacher? Sejak bila saya jadi teacher dia nie..

Abbas nak saya pakaikan dia sejadah.. Pasang ala-ala superman kat badan dia tue..

Hehe.. Lucu pulak.. Pandai pulak budak nie panggil teacher.. Sebab saya nampak cam tua kot, dia panggil camtue?? -_-'' Hohoho..

Abbas ada abang.. Nama abang dia, Ayyash. Ayyash ngan Abbas nie suka betui bergaduh.. Kejap, kejap, "Teacher, dia buat......." kata Ayyash sambil buat muka sedih..
Abbas pulak pasti mencebik muka ke arah Ayyash..

Okay! Cukup pasal Ayyash ngan Abbas.. Nak cakap pasal Bushra pulak.. Bushra is the only flower there.. :)

Bushra nie sangat pandai melukis.. Lukisan dia cantik.. Dia pun pandai cerita..
Bushra ada cerita satu kisah kat saya pasal seorang wanita yang dipotong tangan oleh ayahnya kerana bersedeqah..
Bushra is a good girl.. One fine day, she'll become an excellent muslimah..

Budak ke-4 kat situ ialah Mubarak.. Mubarak nie umur dia baru 7 tahun, tapi dah masuk darjah dua.. Mubarak pun kuat bercerita dan dia panggil saya cikgu! :)
Cikgu rindu nak main ngan Mubaraklah! Haiz..

Kami main macam2 sama2.. Seronok pulak rasanya main ngan budak-budak nie ea.. Hehe..
Ayah habis meeting pukul 5 lebih.. Ingatkan lepas habis je meeting, terus nak pergi cari makan.. Tapi mak terjumpa pulak kawan mak.. Makcik Zurimah.. Makcik Zurimah ajak singgah rumah dia kat Kajang..

Kami pun pergi rumah dia.. Makcik Zurimah ada seorang anak yang namanye Yussof.. Again, i played with kid!

Kami main badminton sama-sama.. Yussof nie boleh tahan cekap juga dia.. Bukan main suka lagi dia, bila saya tak dapat sambut hantaran dia..

Saya rasa hari nie seolah-olah hari kanak2 sedunia.. And for the first time being a training teacher, i felt that being a teacher is soooooo good! :) I think i had fallen in love with this profession..

Yeah. Frankly speaking, i don't know whether i can be a good teacher or not.. As being a teacher is not only about teaching, but also about building a character..
I feel afraid too. I don't know whether i can do it or not.. Huhu..

Well, whatever it is, i have a beautiful day today, with my family and kids! ^_^

No comments:

Live on! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...