Pages

Monday, April 19, 2010

Akauntan baru tak bergaji..

Saya memang seorang yang boros. Duit habis dalam tempoh masa yang sekejap, tapi saya tak tahu apa yang saya beli. :(

Justeru, start daripada minggu lepas, saya telah mempunyai seorang akauntan merangkap juru audit merangkap perancang belanjawan saya. :)

Kawan saya dengan baik hatinya sanggup menjadi akauntan tanpa gaji untuk saya. (Oh! Terharunya) Nama dia Along.

Along memantau perbelanjaan saya dan memegang duit-duit saya.

Btw, saya rasa beruntung dicampakkan di kelas yg saya duduk sekarang.. Sebabnya, alhamdulillah, rakan-rakan saya di sini banyak membantu dan memberi sokongan kepada saya.

Along memantau perbelanjaan saya. Auntie mawa, beruang, jagung, tyqa, mama dan adik nik menjadi 'spy' kepada Along. Mereka nie jugalah yg menyekat pergerakan saya kat shopping complex. Hohoho.. Kalau saya belanja terlebih, maka laporan akan dibuat dan Along akan mengambil tindakan ke atas saya. haiz.

Saya rasa, apa yang mereka buat skrg, betui2 boleh membantu saya untuk menjadi seorang yang berjimat cermat.. :)

Oleh itu, mulai detik ini dan saat ini, saya protege JIMAT, berikrar akan berusaha untuk tidak lagi menjadi protege BOROS!!

Thanks ea Along sebab sudi jadi akauntan tak bergaji!! ^_^

No comments:

Live on! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...